onsdag 29 februari 2012

Love undercover 4

Ett kort till min älskling på vår tiokommafemtionioårsdag!

Gjort med en bas av sjökort 73, över Gotland och närliggande hav.
Ett gammalt vykort över sandhamn, som min mor skickade på 60-talet. Eftersom vi träffades där passade det fint. Kanteldat och klistrat på ett blått papper och sen på en fin tapet.
 
Innuti på ena fliken hjärtan i samling av olika material. Bakgrund av en slottstapet, och sen 11 foton av oss, på olika tapeter.
Varje flik kan vridas fram och ses i sin helhet.
Bakom alla en bit av en duk från Nyår, och på den ett vykort över Sandöfyren, som är en speciell plats. Detta vykort är lätt dolt av ett papper som är lite transparent, en del av ett bröllopskort, som jag använt andra delar av tidigare.
Vykortet i sin helhet.
Baksidan pryds av ett foto på sötisen i en kompassros.
Framsidan stängs igen med ett blått band hittat i mormors samlingar, och en perfekt sten.

 Ett gammalt linsskydd till en av morfars kameror som kan rymma både det ena och det andra. Runt ett band som jag köpt en gång och hade en så klar bild till vad den skulle vara till, men när jag kom hem hade jag helt glömt bort vad, så det har legat i min låda tills nu. Ett ultrasött hårspänne sen mamma var liten satte jag ovanpå, för att dubbelförsluta.
I linsskyddet, en sammetspåse av gammalt klänningstyg med en guldtråd från en annan påse som jag hittat på en båt där jag jobbat.